Trening onih dana u mjesecu

Foto Babaroga
Trening onih dana u mjesecu

Vježbati ili ne „onih dana u mjesecu“ česta je dilema mnogih naših klijentica. Upravo je to i jedna od čestih isprika da ne dođu na trening. Odluku svaka donosi na temelju vlastitog iskustva, no ako je mjesečnica uredna, nije bolna i nema izljeva ne postoji prepreka za bavljenje nekom vrstom tjelovježbe „onih dana u mjesecu“. Nas instruktorice nitko ne pita koji je dan u mjesecu, treninzi su uvijek odrađeni.

No vratimo se ženama koje vježbaju radi rekreacije, većina njih za vrijeme menstruacije najčešće ostaje kod kuće najčešće zato što su nekad taj period u mjesecu tretirali kao stanje bolesti. To nije bolest već samo period kada naše tijelo funkcionira drugačije. Ipak ima i iznimki, pa klijentice koje ipak dođu, a kažu da skoro nisu došle jer „imaju stvari“ na kraju zaključe da im je drago što su došle. Njihov zaključak na kraju treninga je da se osjećaju super i puno bolje nego prije dolaska u dvoranu.

Naglašavam, ako su prisutni jaki bolovi tada je bolje ne vježbati, ali priuštite si laganu šetnju. A zašto bi ipak trebalo vježbati? Vježba će pojačati cirkulaciju, smanjiti nadutost, a neke vježbe ublažit će i menstrualne grčeve. Ipak, koliko god bile u formi suzdržite se od dizanja velikih težina i iznimno napornih treninga. Čak ni zahtjevnije planinarenje ne bismo preporučili jer mnoge žene tih dana osjećaju bolove u nogama i opću slabost. Zabranjeno je izvođenje vježbi u kojima su noge gore, kada je tijelo u naopakom položaju, kao na primjer kada izvodite stoj na rukama jer se u takvim položajima krv vraća. Recimo prilikom izvođenja trbušnjaka noge nemojte držati u zraku već ih držite na podu. Sigurno ste pomislile: tko bi tih dana uopće poželio raditi trbušnjake? E pa upravo su trbušnjaci nešto što se može raditi jer će vam vježbe za trbuh pomoći da ublažite bol.

Zaključak? Slušajte same sebe i svoje tijelo. Ako traži odmor odmorite, a mislite li da ste sposobne odraditi trening slabijeg intenziteta krenite put dvorane. Može vam samo biti bolje, a vi ćete se osjećati zadovoljno što ste napravile nešto za sebe. I još jedna napomena, kada „krvarite“ suzdržite se od detoksikacije organizma i bilo kakve dijete. Tijelu treba hrana da nadoknadi izgubljenu krv.

Komentari