Razgibajte kukove

Razgibajte kukove

Kuk je najveći zglob u tijelu. Njegova građa omogućuje veliki radijus pokreta no uloga mu je često i da stabilizira te održava statičku ravnotežu prilikom stajanja i dinamičku ravnotežu za vrijeme hodanja ili trčanja.

Za obje funkcije potrebno je održavati tonus voljenih nam gluteusa, jer neurološka slabost mišića također može uzrokovati skraćenje amplitude pokreta i nestabilnost te regije. A poznato je da jedna disfunkcija za sobom vuče drugu pa treću; u vlakiću 🙂

Manje je poznato da kuku pripadaju i mišići zdjeličnog dna, oni koji služe zaštiti reproduktivnog sustava i donjeg dijela probavnog sustava. O njima često ovisi i redovitost probave, posebno u ženske populacije. Razlog je tome uobičajena ženska građa zdjelice koja je šira od muške, a samim time je drugačiji položaj zglobnih površina kuka. Takva je zdjelica stvorena zbog reprodukcije; trudnoće i poroda. Ipak se prilikom poroda često pribjegava epiziotomiji. Čisti rez je svakako puno bolji nego random pucanje tkiva pod pritiskom ploda. No, posljedice rezanog tkiva ostaju i nakon “krpanja”.

Žene se često žale da osjećaju pritisak u ožiljku kad su umorne, kad se mijenja vrijeme, kad su napete. Neke čak osjećaju simptome slične išijalgiji. A dalje je priča poznata; vlakić…

Problem nastaje u neurološkoj nepovezanosti rezanog tkiva i mozga, a dade se riješiti pomoću Neurokinetic terapije (NKT). Umjereno razgibavanje kukova također će donekle pomoći da se cirkulacija vrati u inhibirano područje i donese novu neurološku informaciju.

Prilikom razgibavanja pokušajte osjetiti koja strana tijela je manje mobilna, koji kuk ima slabiju amplitudu, gdje vas zateže jače, a gdje manje. Naročito obratite pažnju na disanje; zadržavate li dah u nekom položaju ili pokretu, napinjete li se i mučite oko nečega što bi trebalo teći glatko.

Imate pitanja? Tu smo 🙂

Tea Miketa

Komentari